بیماری شارکو ماری توث چیست؟

بیماری شارکو ماری توث نوعی ناهنجاری عصبی است که درمان قطعی نداشته و ریشه ارثی دارد. این عارضه در رده سنی خردسال پدید می آید و مفاصل را درگیر میکند. در ادامه توضیحاتی پیرامون این بیماری ارائه داده ایم. مردانی که از مادر خود این ژن را دریافت می کنند علائم در اواخر کودکی نمایان می شود شارکو ماری توث Charcot marie tooth نوعی بیماری ژنتیکی در اعصاب محیطی است که با تخریب اعصاب موجب ضعف در عضلات قسمت هایی پایینی اندام می شود. بیماری شارکو ماری توث بیماری مفاصل است که از سنین جوانی آغاز می‌شود. شارکو ماری توث charcot marie tooth نوعی بیماری ژنتیکی و ارثی در اعصاب محیطی است. در بیماری شارکو ماری توث اعصاب اندام تحتانی تخریب می شوند و این موجی ضعف عضلات ساق و تغییر شکل کف پا می گردد.

سوزن خشک چیست؟

درای نیدلینگ یا سوزن خشک یکی از شیوه‌های درمان درد قدیمی است که در متون قدیم به آن اشاره شده است. با شناسایی و ابداع طب سوزنی در چین باستان و الگویابی نقاط مرتبط با اندام‌های داخلی در بخش‌هایی از بدن بسیاری از دردهای داخلی و نهفته به همین شیوه درمان شد. از دهه 1980 میلادی استفاده از همان یوه برای درمان دردهای مزمن عضلانی مورد توجه قرار گرفت که به‌دلیل استفاده از سوزن‌های خشک به درای نیدلینگ مشهور و مرسوم شده است. این شیوه درمانی که یکی از شاخه‌های رشته فیزیوتراپی است در درمان موارد متعددی کاربرد دارد.

کمر درد در فیزیوتراپی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌هايي که بسياري از افراد جامعه با آن دست به گریبانند، درد کمر است. تقریبا تمام انسان ها در طول عمر خود حداقل یکبار دچار کمر درد می شوند و در بیش از نیمی از آنها این درد کمر باعث می گردد شخص چندین روز بر سر کار خود حاضر نشود.گسترش روزافزون فناوری، تغییر شیوه زندگی، کم تحرکی، نشستن و ایستادن در وضعیت‌های نامناسب و…باعث ضعف ماهیچه‌های بدن به ویژه نواحی اطراف ستون فقرات شده و می‌تواند اثرات جانبی زیادی برسلامت جسمی و روان افراد بگذارد. گرچه این عارضه ممکن است درهرسنی اتفاق بیفتد، اما بیشتردر افراد بالای 45 سال دیده می‌شود. بسیاری از اوقات یک حرکت اشتباه و ناگهانی باعث التهاب کمر شده و درد آن زندگی ما را مختل می‌کند. اسپاسم عضلات، دیسک کمر،تنگی کانال ستون مهره کمری و…ازجمله بیماری‌هاي شايع در ناحيه كمر است و درمان نیز بر اساس این تقسیم بندی صورت می پذیرد و می تواند شامل ترکیبی از داروهای مسکن یا ضد التهاب، ورزش درمانی و فیزیوتراپی، انواع تزریقات مختلف در عضلات و مفاصل ناحیه پشت ( برای دیسک مهره ای کمر و آرتروز مهره های کمر) و به ندرت جراحی ( در موارد دیسک شدید ) باشد.

زانو درد در فیزیوتراپی

نودرد در هر موقعیتی احتمال دارد سراغ تان بیاید. وقتی در حال بالا رفتن یا پایین آمدن از پله هستید، وقتی رانندگی می کنید و مدت هاست که پشت فرمان اتومبیل تان نشسته و زانوهای تان را حرکت نداده اید، زمانی که دویده اید و پس از چند ساعت درد زانو امان تان را می برد و… در این میان بعضی دردهای زانو را باید جدی گرفت و برای درمان شان مراجعه کرد. اما بعضی دردها هم بدقلق نیستند و تنها با استراحت و انجام چند کار ساده برطرف می شوند.

پارگی رباط صلیبی جراحی یا فیزوتراپی ؟

ریچارد فروبل، یکی از محققان مطالعات که در دانشگاه لاند استادیار و در بیمارستان هلسینگبرگ دکتر ارتوپد است می‌گوید: ما به مطالعات خود ادامه دادیم و این برای اولین بار است که پنج سال به بررسی جراحی ACL و فیزیوتراپی پرداختیم. یافته‌ها در مجله پزشکی انگلیس به چاپ رسیده و از سال 2010 تغییری نداشته است. این ممکن است بسیاری از مردم را متعجب کند، زیرا ما تغییری در پدیده آرتروز مشاهده نکردیم.